moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Jak wyszkolić pilota F-16?

Pierwszy lot myśliwcem F-16 jest jak spełnienie marzeń – mówi porucznik, który po raz pierwszy w życiu siedział za sterami „Jastrzębia”. W tym locie towarzyszył mu doświadczony instruktor. Z wojskowymi z Krzesin rozmawialiśmy o tym, jak przebiega szkolenie i jak wiele trzeba poświęcić, by zostać pilotem bojowym czy instruktorem.

Film: Ewa Korsak, Aleksander Kruk

Szkolenie pilota F-16 to długotrwały proces. Zaczyna się od treningów na samolotach M-346 Master (jeśli pilot szkoli się w Polsce) albo na T-38 (gdy jego nauka odbywa się w USA). Ale dopiero ukończenie B-course (basic course, szkolenie podstawowe) pozwala na wykonywanie misji samolotem F-16. By pilot mógł na przykład pełnić dyżury bojowe, musi ukończyć kolejny etap szkolenia. Najwyższym poziomem jest zdobycie uprawnień instruktora.

Film: Ewa Korsak, Aleksander Kruk

REKLAMA

Ewa Korsak

autor zdjęć: P. Krzeszkiewicz

dodaj komentarz

komentarze


Nie szpital, a instytut
 
Systemy obrony powietrznej dla Ukrainy
Przysięga w Limanowej
Grupa Północna o wsparciu dla Ukrainy
Żołnierz ranny na granicy z Białorusią
Mobilne dowodzenie
Cień atomowej zagłady
Pływacy i maratończycy na medal
Nowe zadania szefa SKW
WAM wraca po latach
„Sarex ’24”: razem w czasie kryzysu
Sukcesy reprezentantek CWZS-u
Wojskowi medycy niosą pomoc w Iraku
Ameryka daje wsparcie
By Polska była bezpieczna
Szachownice nie dotarły nad Finlandię
Hełmy – nowoczesne i na miarę
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Po śladach polskich bohaterów
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
AGM-158B JASSM-ER dla lotnictwa
Żołnierzu, wyślij dziecko na wakacje z Rewitą
Centrum Szkolenia WOT świętuje
„Pierwsza Drużyna” na start
„Sarex”, czyli jeden za wszystkich, wszyscy za jednego
Tarcza Wschód – odstraszanie i obrona
Wszystkie misje AWACS-a
Ostatnia droga Pileckiego
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Sejmowa debata o bezpieczeństwie
Obradował Komitet Wojskowy Unii Europejskiej
Flota Bayraktarów w komplecie
Dwa srebrne medale kajakarzy CWZS-u
Tomczyk: „Tarcza Wschód” ma odstraszyć agresora
Kto wywalczy tytuł mistrza MMA?
Morska Jednostka Rakietowa w Rumunii
Polscy żołnierze stacjonujący w Libanie są bezpieczni
Wielki triumf 2 Korpusu Polskiego
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
WAT-owskie eksperymenty na ISS
Podróż po AWACS-ie
NATO on Northern Track
Najmłodsi artyści Wojska Polskiego
Żołnierze ewakuują Polaków rannych w Gruzji
Zawsze gotowi do pomocy
„Ryś” z laserem
Barbara wzmocni polską obronę powietrzną
Dwie dekady ulepszania Sojuszu
Pokazali bojowego ducha
Piedimonte – samobójcza misja
Wojna w świętym mieście, epilog
Serwis K9 w Polsce
„Grand Quadriga ‘24”
Dwa krążki kajakarki z „armii mistrzów”
They Will Check The Training Results in Combat
Broń Hitlera w rękach AK
Polki pobiegły po srebro!

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO